Dag 5: Tokio Disney Sea - Reisverslag uit Kōnan, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 5: Tokio Disney Sea - Reisverslag uit Kōnan, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 5: Tokio Disney Sea

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

24 April 2014 | Japan, Kōnan

Konwanwa!

Vandaag zijn we vroeg opgestaan, snel ontbeten en vertrokken naar Tokio Disney Sea!!

Allereerst met de monorail naar Hamamatschu en daar richting station Tokio. Op station Tokio moesten we overstappen op een andere lijn en daarvoor moesten we een gigantische afstand ondergronds afleggen. Het leek Schiphol wel! Allemaal van die banden achter elkaar (die van 'watch your step') en iedereen netjes links staan! En voor de volgende roltrap of rolband maakt iedereen netjes een rij. Er wordt absoluut niet voorgedrongen, dat is heel erg onbeschoft! Super chill want zo komen er geen opstoppingen en beukende menigtes. Duizenden mensen gaan tegelijk door die ruimte en raken elkaar nooit aan. Heel gestructureerd. Die mensen zullen wel denken.. Als ze in Amsterdam terechtkomen! Haha!

Vanaf Tokio was het nog 3 stations voor Disney! Aangekomen bij Disney moesten we nog wel een kaartje kopen voor de Disney-monorail. Die bracht ons naar Disney Sea, hij ging ook langs Disney world en Disney Resort.

Disney Sea was prachtig! Helaas weinig prinsessen gezien.. Wel heel veel andere Disney-figuren. De leukste attractie was wel eventjes wachten (100 minuten) maar hij was geweldig! Een 3D-shooter van Toy story, met trektouwtjes om virtuele ballen af te schieten en punten te verdienen. We wilden aan het einde van de dag nog een keer, maar toen was de wachttijd nog 80 minuten. Laten we daar nu nét geen zin in hebben.. Pris heeft nog een grote strik gekocht, helemaal blij. Iedereen liep rond met strikken, petten, mutsen, echt van alles en nog wat. Jong of oud, het maakte niet uit. Iedereen liep met gigantische knuffels van Disney en met een hoofddeksel. Super leuk! Wanneer introduceren we dat in Nederland?! Weg met die gek-mens-instelling, iedereen een strik of muts op van een sprookjesfiguur in de Efteling en grote kikkerknuffels in Duinrell!!

Ondertussen terug op de hotelkamer. Lekker in bad en zo nog een crêpe met aardbei!!

Xxx

Cees en Pris

• 24 April 2014 - 14:52

Adrie:

Het ziet er erg leuk uit. Heb wel een keer zin om net als hier voor te dringen. Kijken wat die kruimels dan zeggen. Geintje natuurlijk. Nog veel plezier daar in het verre Japan

• 24 April 2014 - 19:22

Lydia:

Zo, dan moeten we gauw maar eens met z'n allen naar de Efteling, en dan met iets aan van eens sprookje, dan hebben we zeker bekijks ! Zie graag de foto's lijkt me geweldig om dat disney sea te zien ! Knuffel van mij!

• 24 April 2014 - 20:37

Saus En Blub:

Hey guys,

Leuk man, die verhalen! Wel gekke mode daar met een smartphone om hun nekje.
    Ik wens jullie nog veel plezier ook met Koningsdag, wel iets Oranjes aan hoor!
    Dan vallen jullie nog meer op tussen al die kleine Jappies haha

x

• 24 April 2014 - 20:38

Marcel:

Ha Cees en Pris ik lees alleen maar lekker eten ook wat voor mij dus?
    Geniet er van. gr Mars