Dag 7: reis naar Kyoto - Reisverslag uit Shijōdōri, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 7: reis naar Kyoto - Reisverslag uit Shijōdōri, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 7: reis naar Kyoto

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 April 2014 | Japan, Shijōdōri

Konichiwa!

Vanochtend rond half elf vertrokken naar Kyoto. Helaas was onze bageltent dicht dus hebben we even ergens anders ontbeten. Lekkere wentelteefjes en toast. Je krijgt hier overal yoghurt met jam/honing bij ofzo, want ook nu zat dat weer bij het brood.

Om in Kyoto te komen moesten we met een bullettrain. Deze zogenoemde shinkansen treinen stoppen niet overal, alleen op grote stations. Aangezien we stoelen gereseveerd hadden moesten we eerst nog even op zoek naar de juiste coupé. Op de vloer staan allemaal strepen en cijfers, wij moesten zoeken naar 6. Vervolgens ga je tussen de lijnen staan als jou trein er aan komt. Wij waren een beetje vroeg dus gingen nog even zitten.

De man op het perron ging op een gegeven moment helemaal uit zijn dak, er hing iemand over het hekje om iemand uit te zwaaien.. Oei oei oei! Die gast had het gedaan jongen! Lol!!

Na een treinreis van 2 uur kwamen we aan bij Kyoto. Een eerste indruk was niet al te best maar morgen gaan we op zoek naar de mooie plekken van de stad.

We zitten nu in een traditioneel hotel. Met een geweven strovloer en van die schuifdeuren met wit papier ertussen. We mogen onze schoenen ook niet aanhouden, anders beschadigen we de tatamivloer. Ons bed ligt nog in de kast, die gaan ze straks maken ?! Heel benieuwd!

Wij gaan nu op zoek naar een beroemde sushitent om daar van een lopende band te schranzen!

Xxx

• 26 April 2014 - 12:25

Nous:

Klinkt lekker zeg met die treinen.. klinkt een beetje als de sprinter naar damsko om half 8.. En dan hebben we hier nieteens proppers!
    Benieuwd hoe deze stad zal zijn!
    Drinken jullie nog wel een paar saketjes op Willy z'n verjaardag???
    Ga ik nu zeker doen :-)
    Xxxxxx

• 26 April 2014 - 16:10

Lydia :

Ben toch wel heel benieuwd hoe jullie bed uit de kast kwam !

• 26 April 2014 - 18:35

Suus:

Jammer dat jullie niet in de trein zijn gepropt, dat had een ervaring geweest!
    Veeel plezier nog en gefeliciteerd met Willy's dag!
    x