Dag 10: Osaka in the rain - Reisverslag uit Dōjima-nishimachi, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 10: Osaka in the rain - Reisverslag uit Dōjima-nishimachi, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 10: Osaka in the rain

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

29 April 2014 | Japan, Dōjima-nishimachi

Osakaaaaaa!!

Vandaag vanuit Kyoto opweg naar Osaka, de twee na grootste stad van Japan. Vanuit onze ryokan in de regen lopen naar Kyoto station, om vanuit daar de Thunderbird express naar Osaka te nemen.

Eenmaal in Osaka aangekomen in de metro gestapt, waarna we een klein stukje moesten lopen maar het hotel. Dit hotel biedt een "onsen" aan, een Japanse badgelegenheid. Het water uit deze onsen is afkomstig uit vulkanische geisers. Men gelooft dat het water in een onsen een genezende werking heeft door de mineralen die er in zijn opgelost. Mannen en vrouwen echter gescheiden bij deze gelegenheid.
Na het proberen van deze attractie zijn we opweg gegaan naar Osaka station.

Eenmaal daar aangekomen nog even snel een Pokemon center ingedoken en daarna even wat gaan eten. Voor 6000 yen (42 euro) hadden we lopend buffet inclusief drankjes.

Daarna in de stromende regen naar huis gelopen. Om vervolgens de plannen voor morgen te maken. Als het weer morgen meezit gaan we naar Nipponbashi (DenDen town). De elektronica kant van Osaka en te vergelijken met Tokyo's Akihabara.

Xxx
Pris en Cees

• 29 April 2014 - 15:28

Adrie:

Merken jullie al iets van het water of dat er later weer afgeregend. Jullie zullen wel erg veel foto's genomen hebben. We reserveren al vast een plekje op de bank om alles te bekijken en te luisteren naar jullie verhaal. Geniet er nog maar lekker van.

• 30 April 2014 - 09:33

Lydia :

Ben benieuwd of alles wel in de koffers past op de terug weg !
    Xxxx

• 30 April 2014 - 12:37

Lily:

Nou, dat wordt een zonnedansje doen in Japan!

xx

• 30 April 2014 - 21:29

Marjan Benschop:

Weer geweldig leuk om te lezen!