Dag 14: Osaka - Tokio - Reisverslag uit Banchō, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 14: Osaka - Tokio - Reisverslag uit Banchō, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 14: Osaka - Tokio

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

04 Mei 2014 | Japan, Banchō

Konichiwa!

Vandaag redelijk vroeg de koffertjes gepakt, want we hadden plaatsen gereserveerd in de trein en wisten niet precies waar we moesten zijn.

Even een paar broodjes gehaald bij vie de France zowel voor het ontbijt als voorde lunch (in de trein). Ook nog even een bakje aardbeien geritseld bij een luxe supermarkt. Klaar om te vertrekken richting Tokio!

Deze treinreis, van station Noda in Osaka tot Tokio station in Tokio, duurde in totaal 2 uur en drie kwartier. Waarin we een laatste keer konden kijken naar de verschillende landschappen in Japan.

Uiteindelijk aangekomen in Tokio met de metro naar Hanzomon vertrokken. Gelukkig was het hotel dicht bij het metrostation! Maar helaas waren er wel 6 trappen die we, zonder roltrap, naar boven moesten (gelukkig is Cees sterk!).

Spullen in het hotel gebracht en na een korte rustpauze vertrokken voor een tweede bezoekje aan Akihabara! Heerlijk om hier weer terug te zijn, zoveel leuke winkeltjes! Cees heeft zijn collectie nog een beetje groter gemaakt en ook hebben we een aankoop samen gedaan! Namelijk... Een iPad mini! Alles is hier zo ontzettend cheapie cheapie dat we het gewoon hebben gedaan. Er zit nu wel een papier in het paspoort van Cees geniet maar dat moeten we op het vliegveld weer laten zien. Je kan hier als toerist veel goedkoper spullen kopen, je hoeft geen btw te betalen en het is sowieso allemaal minder duur dan in Nederland. Het is een manier van de Japanse overheid om meer toeristen te trekken.

Daarna lekker een hapje gegeten bij een hamburgertentje. Niet zo een tent met van die ranzige, goedkope, dunne lapjes maar echt dikke burgers. Heerlijk vers gemaakt op een grill! Nom nom nom!

Nu weer terug op de kamer met volle maagjes.

Xxx

Cees en Pris