Dag 1 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

24 Juli 2017 | Hongarije, Boedapest

Szia!

Vandaag begon de reis naar Boedapest al vroeg. Om 6.30 stond onze chauffeur al klaar om ons te brengen (thanks pap!). Op Schiphol viel het ons alleszins mee met de drukte, we waren met 20 minuten door de douane (inclusief afgeven ruimbagage). Even lekker gegeten en daarna direct door naar het vliegtuig.

De vlucht was zo voorbij en toen begon het avontuur pas echt. Pris had een openbaar vervoersapp gedownload en die gaf aan dat we minimaal 3x moesten overstappen. Bij het kopen van een busticket hulp gevraagd bij een man van de busmaatschappij, waarbij we lieten zien welke bus we moesten hebben (ook 3x gezegd in Engels). Wilde we instappen, zegt de buschauffeur; die tickets zijn niet voor deze bus. Wij terug naar die man, zegt ie: oh no, but you can buy another ticket that belongs to that bus. Maar Prasje gaat dus ff niet een buskaartje ongebruikt laten (€1,15 per kaartje ja!). Dus eigenwijs in een andere bus gestapt met hulp van die app.

Na een busrit, metrorit en tramrit van totaal 1 uur en 15 minuten waren we dan eindelijk in het hotel (met de dure bus had het trouwens ook 1 uur en 10 minuten geduurd)

Hotel is prima, de kamer is klein maar alles is schoon en netjes.

We hebben vanmiddag lekker Spaanse tapas gegeten bij Pata Negra. Heerlijk en goed geprijsd! (En glutenvrij ❤️)

Nu even op de kamer, want het regent. Morgen gaan we met de hop-on-hop-off bus lekker door Boedapest crossen.

-xxx-
Ayla en Pris

• 24 Juli 2017 - 19:35

Jolanda:

Hoi meiden,
    Heel veel plezier in Boedapest. Rest van de week wordt gewoon lekker weer. Er is vast veel te zien en met elkaar ook gezellig. Kijk al uit naar verslag van morgen.
    Groetjes

• 24 Juli 2017 - 21:37

Lydia :

Hoi hoi
    Geniet er lekker van samen !
    En ja pris ........ je bent toch wel echt een Hollander