Dag 11: Den Den Town - Reisverslag uit Dōjima-nishimachi, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 11: Den Den Town - Reisverslag uit Dōjima-nishimachi, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 11: Den Den Town

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

01 Mei 2014 | Japan, Dōjima-nishimachi

Konbanwa!

Dag 2 in Osaka, met dit keer een heerlijk zonnetje! Vandaag zijn we naar Denden town geweest, het Akihabara van Osaka.

In de ochtend gingen we om half 10 op pad. We wilde nog even ontbijten in het hotel maar helaas was dat al gesloten.. Dus met een lege maag op pad naar de metro. Hier bleken we ook nog eens de metrokaart vergeten te zijn, wat een feest! Maar niet getreurd want er hing gelukkig een lijst met vertaalde stations (ergens tussen alle posters). Van Awaza met de Chuo-lijn naar SjisakiHommachi, daar overstappen op een andere lijn naar Ebisucho.

Zo kwamen we precies uit bij de retrogameshop waar Cees graag heen wilde. Helaas bleek 1 van de twee tenten dicht te zijn (super potato). Na lang kijken in de shop (x3) toch nog een paar Zelda spellen gekocht. Verder waren er heel veel leuke gamewinkels, gokhallen en poppenwinkels.

Pris heeft na lang twijfelen (over de prijs) toch een popje gekocht. Deze moet zelf in elkaar gezet worden. Maar hij is prachtig ;). Verder ook nog animebeeldjes gekocht in een tweedehandswinkel (iedereen bewaart hier de doos van zijn speelgoed?!). Voor 800 yen een groot popje gekocht, de nieuwe poppen van dat formaat kosten tussen de 3.000 tot 15.000 yen. Er zat een beschadiging aan de doos ofzo.. Ze gaat toch zonder doos worden uitgestald, dus who cares?!

Net toen we dachten alles gezien te hebben kwamen we een leuk straatje tegen. Deze kwam uit in een gigantische winkelhal voor locals! Super veel tentjes en dingen gezien, uiteindelijk ook nog even gegeten daar. Voor minder dan 8 euro per persoon sushi gegeten tot we klapten (8 eurootjes!).

Ook dit keer dachten we op weg te gaan naar de metro maar... Opeens was daar de Super Potato!! Hij was gewoon verhuisd!

Eindstand Zeldagames na deze trip: 13. (Nog 3 te gaan)

Xxxx

• 01 Mei 2014 - 08:25

Daan Kruik :

Wha dat wordt de komende weken zelda spelen met de game avonden. ;p
    Veel plezier nog daar!

• 01 Mei 2014 - 19:24

Jolanda:

Cees kijkt wel heel blij met zijn aanwinst! Jullie hebben goed gescoord aan spullen. Fijn dat het nu mooi weer is dat is toch leuker.