Dag 13: Shinsaibashi - Reisverslag uit Banchō, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 13: Shinsaibashi - Reisverslag uit Banchō, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 13: Shinsaibashi

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

04 Mei 2014 | Japan, Banchō

Shinsaibashi

Vandaag zijn we naar Shinsaibashi geweest, het volgens vele een bekende buurt om te shoppen. We kwamen erg veel grote namen tegen, denk aan Apple, Louis Vuitton en bijvoorbeeld Puma. Veel grote namen weinig kleine winkeltjes, ofwel alles was hier duur. We ontbeten bij een winkel dat Belgische wafels serveerde, was lekker maar aan de dure kant. Zo was een koffie bijvoorbeels 720yen (5 euro). We hebben dus ook geen drinken besteld. Wel krijg je in Japan bij iedere eetgelegenheid gratis glazen met water, tsja we blijven Hollanders.

Na wat rond te hebben gelopen en dachten alles gezien te hebben, kwamen we Amemura (American Village) tegen. Een klein wijkje dat is ingericht zoals de groten steden in Amerika. Dit is te herkennen aan het Statue of Liberty, wat boven op een gebouw in Amemura staat.

Ondertussen waren onze beentjes alweer moe, dus rustig naar het hotel gegaan, vanuit daar bij Dominos een pizza besteld, welke we onder jet genot van een Japanse anime hebben opgegeten.