Dag 12: Osaka castle - Reisverslag uit Dōjima-nishimachi, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 12: Osaka castle - Reisverslag uit Dōjima-nishimachi, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 12: Osaka castle

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

02 Mei 2014 | Japan, Dōjima-nishimachi

Konichiwa!

Vandaag zijn we op de culturele toer geweest. We zijn naar Osaka castle geweest.

De ochtend begon wat moeizaam, we waren een beetje moe. Het is verschrikkelijk benauwd op de kamer en er kan geen raam open. Hierdoor, en door slapen op hetzelfde matras waarbij je iedere draai van de ander voelt, hadden we minder goed geslapen.

Aangezien we gisteren geen ontbijt in het hotel konden regelen hadden we nu de planning om op het station te eten bij een Franse bakkerij. Goede keuze, lekkere (Europese) broodjes. Cees bestelt altijd koffie maar de Japanners verstaan het nooit, hoewel Cees toch heel duidelijk 'coffee' zegt.. De Japanners herhalen dan na 2 keer ka'hi (zo spreken ze hier het Engelse 'coffee' dus uit)? Dus Cees besloot een ka'hi te bestellen, dat begreep ze serieus meteen.. Haha!

Na het ontbijt met de JR line naar Osakako. Eenmaal aangekomen leek het alsof er een demonstratie, festival of propagandabijeenkomst aan de gang was in het park. Mensen met banners, gigantische ballonnen, spandoeken en er draaide van die muziek uit tweede-wereldoorlogfilms. Wij begrepen er niks van. Toch maar door de menigte heen gelopen op weg naar Osaka castle. Uiteindelijk vlakbij de ingang van het kasteel kregen we via een Amerikaans stel te horen wat er gaande was: labour day! De dag waarop Japanners kunnen demonstreren om meer loon te vragen. Mysterie opgelost!

Osaka castle torende boven ons uit en de klim naar boven begon. Eenmaal boven moesten we een rij kiezen, best lastig als je alleen op plaatjes kunt vertrouwen. Wij namen de trap naar boven, omdat die andere rij tot buiten stond. Het gebouw is 8 verdiepingen hoog en binnen wordt de geschiedenis verteld. Boven was het uitzicht prachtig.

Lekker lunchen op het plein in de tuin van het kasteel. We hadden broodjes meegenomen bij de Franse zaak vandaan. Heerlijk van de zon genoten en na twee uurtjes weer naar het hotel vertrokken.

Nu rees de vraag, wat gaan wij vanavond eten? Dus op de terugweg een supermarkt in en daar een maaltijd bij elkaar gesprokkeld. Stiekem het hotel binnengeslopen met het eten en vervolgens even chillen in de kamer.

Wat we morgen gaan doen? We weten het nog niet. Misschien gaan we naar Kobe (een plaatsje in de buurt).

Xxx
Cees en Pris