Een cultureel dagje uit - Reisverslag uit Vallcarca, Spanje van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Een cultureel dagje uit - Reisverslag uit Vallcarca, Spanje van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Een cultureel dagje uit

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

19 Juli 2015 | Spanje, Vallcarca

Hola

Na een heerlijke, maar uiterst korte, nacht vandaag op stap naar de Sagrada Familia en het Picasso museum.

Om 8.00 zaten deze twee avonturiers in de metro richting de Sagrada Familia. Vanaf het hotel lijn L3 naar Diagonal, daar overgestapt naar L5. Tweede halte, Sagrada Familia!

De metro kwam uit naast de kerk, een heel imposant, maar onaf geheel. Gelukkig hadden we thuis kaartjes besteld, dat scheelde een hoop wachten. Nu konden we bijna meteen doorlopen. We hadden kaartjes voor de allereerste lichting die de kerk in mochten! Dus binnen ontstonden menig kodak-momentjes. (Speciaal voor Jan ook een paar kiekjes van het orgel). De nativity-tower bood een prachtig uitzicht over de stad (die zelf overigens niet zo mooi is). Gelukkig ook weer heelhuids beneden gekomen.

Op zoek naar ontbijt! Straatje achter de Sagrada, dat scheelt namelijk de nodige euroballetjes;). Heerlijke toast met een jus d'orange en een (veel te sterke) kop thee. Als toetje een red velvet cupcake bij de Gaudi Bakery gehaald.

Na het ontbijt weer de ondergrondse in gekropen, waar wij als ware Sherlocks enkele pickpockets ontdekten. Deze speurneuzen bewaakte vervolgens als bloedhonden hun kostbaarheden en zijn snel doorgelopen naar lijn L4 richting Jaume 1.

In de rij voor een museumticket kwam bij Jantien het lumineuze idee op om haar studentenkaart te laten zien. Vervolgens zijn wij dus voor €5,50 pp naar binnen gegaan! (Helaas was de Studentenkaart van Pris nog niet binnen, anders was het gratis)

In het museum hebben we veel leuke, mooie, gekke, expressionistische, kleurrijke, tamme, hoekige, sensuele en kinderlijke schilderijen bekeken. Waarvan er eentje steeds hetzelfde tafereel was maAr dan in 45 uitgaven! We willen nu allebei sowieso iets van Picasso (of beter gezegd picasso-thema-achtig) mee naar huis nemen! Een echte viel helaas net buiten onze prijsklasse.

Nog even een lekkere lunch gescoord (om 14.30) bij een klein muffig tentje en daarna lekker naar het hotel om een duik te nemen in het zwembad (op het dak!). Prachtig uitzicht over de stad, terwijl je in het water ligt.

Nu op de kamer om te douchen en straks lekker een tentje zoeken om te eten.

Kusjes voor de mannetjes!

• 19 Juli 2015 - 22:29

Cees:

Klinkt goed allemaal! Lekker weer ook zie ik. Ik hoor het al, jullie hebben het prima naar jullie zin. Leuk om deze berichten te lezen, keep it up! Ben benieuwd naar de foto's. Have fun!