Dag 1: de lange reis - Reisverslag uit Tokio, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 1: de lange reis - Reisverslag uit Tokio, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 1: de lange reis

Door: Cees en pris

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

20 April 2014 | Japan, Tokio

Goedemiddag allen,

Vandaag aangekomen in Tokio. Na een lange vlucht van 10 en een half uur (Munchen-Tokio). Gelukkig waren er kleine televisieschermpjes om je mee te vermaken. We hebben allebei wel wat geslapen in het vliegtuig, dus dat zorgde er voor dat het (voor ons gevoel) lekker opschoot. Hoewel het wel gewoon erg lang is, zeker in een vliegtuig. Het was gelukkig wel een hele grote, met een trap naar beneden voor de toiletruimtes. Je kon daar ook nog extra drinken en eten halen als je nog trek had in iets. Het eten was super nice, lunch, snacks, diner, snacks, ontbijt, alles werd gebracht.
Bij de lunch kregen we ook een paashaasje, speciaal voor het paasgevoel :). We zijn in het vliegtuig ook gelijk gestart met het Japanse eten, uiteraard gingen wij niet voor het kipgerecht met paprika maar voor yaki nuki. Heerlijk varkensvlees met rijst, zwarte sesam en Japans roerei. Rijst met stokjes eten was even oefenen maar het is ons gelukt.

Bij aankomst in Tokio kregen we direct de eerste maffe-Japandingen! Pris moest naar de wc en daar ging direct als je ging zitten een doorspoelgeluid af, doen alle damestoiletten hier, en kon er gebruik gemaakt worden vAn 5 opties, waaronder brilverwarming en waterhoeveelheid bij bij doortrekken..
Cees stond buiten te wachten en terwijl hij dat deed reed er een karretje langs met daarop allemaal kinderen. Het karretje maakte een typisch Disneygeluid als het langsreed. Heel apart, want later waren de kinderen er af en reed de bestuurder rond met een leeg karretje met.. disneymuziek!

De trein was snel geregeld, Cees was goed voorbereid en binnen no-time zaten we in de trein (waar je overigens niet hardop moet gaan praten, dat is onbeleefd). We stapten na enkele haltes uit op Tennozu Isle. Deze halte is vlak voor het hotel.

In het gebouw, waar zich het hotel bevindt, is ook een soort winkelcentrumpje. Alles stond goed aangegeven dus konden we eigenlijk zo doorlopen. We waren iets te vroeg en lieten daarom de koffers achter en gingen op pad. Eerst een ijsje halen bij de Japanse variant van AH to go. Heerlijk ananasijs en watermeloenijs! Vervolgens zijn we een rondje over het eilandje gaan lopen waar het hotel op staat. Om af te sluiten met en wandeling naar JR station Shinagawa. Hier zullen we de komende dagen regelmatig starten met onze tripjes aangezien hier de beste lijn ligt om in het centrum van Tokio te komen.

Op de terugweg hebben we nog lunch geregeld. Bij een computer op een plaatje gedrukt, betaald en vervolgens buiten et restaurant gewacht tot we naar binnen mochten. Na binnenkomst bleek dit tentje echt voor de lokale bevolking te zijn, althans wij hebben geen enkele allochtoon of toerist gezien. Wel heel leuk om zo kennis te maken met het etenbestelsysteem. Wat we precies hebben gegeten? Geen idee, het was lekker!

Terug bij het hotel even naar de kamer, waar we nu even uitrusten. Het uitzicht op de 27ste verdieping is prachtig.

Morgen volgt hopelijk het volgende verslag.
Het is hier nu 16.17 en bewolkt maar lekker weer.

Xxx

• 20 April 2014 - 12:19

Lily:

Haha, wat gek dat jullie er nu al een dag op hebben zitten. Bij ons is het pas 12 uur in de middag.
    Pris, doe maar leuke ideeen op... Kun je bij ons ook de putten gaan beschilderen ;)
    XX

• 20 April 2014 - 12:21

Lydia :

Wat een leuk verhaal, dat met die wc zie ik al helemaal voor me ! Genieten maar

• 20 April 2014 - 13:45

Irm: