Dag 4: Ueno - Reisverslag uit Kōnan, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 4: Ueno - Reisverslag uit Kōnan, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 4: Ueno

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

23 April 2014 | Japan, Kōnan

Konichiwa!

Vandaag een lekker lui dagje. Vanochtend uitgeslapen en laat ontbeten. Op de planning: Ueno!

Na het late ontbijt (wat eigenlijk een lunchmenu was geworden) zijn we met de monorail vertrokken naar het inmiddels bekende Hamamatsucho.
Alle mannen hebben hier een maatpak aan en een smartphone om hun nek of in de hand. De vrouwen dragen allemaal jasjes en rokjes of een zwarte pantalon. In de verschillende districten wordt hier (voornamelijk door de jeugd) van afgeweken. Blote armen zie je weinig, net als spijkerbroeken trouwens.

Maar goed, back to the story! Vanaf Hamamatsucho namen wij de trein naar Ueno. Hier ligt het grootste park van Tokio, met tempels, shrines en Japans oudste dierentuin.

Allereerst hebben we twee kaartjes gekocht voor de dierentuin (1.200¥ in totaal, omgerekend ongeveer €9). Alles is hier best goedkoop, zelfs de dierentuin dus! Lekker fotootjes geschoten van alle diertjes en een snel hapje bij het dierentuinrestaurant en we gingen weer op weg. Nog even snel bij een vening machine een drankje gekocht, wat je dan inclusief ijs en een bekertje geleverd krijgt (uit een vending!!) en op weg naar de tempels.

De tempels lagen bij elkaar in de buurt en omdat onze voeten nog moe waren was dat erg fijn. We hebben eerst Bento shrine bezocht, op het eilandje van de 'pond' van Ueno.

Daarna hebben we een grote tempel bezocht, op een heuvel verderop. Dit was de eerste tempel waar je ook mocht fotograferen bij de gebedsplek en het heilige gedeelte. Uiteraard hebben we die kans niet laten lopen en even snel een fotootje geschoten.

De derde tempel lag aan de voet van de heuvel, hier kon je komen door onder een lange rij met rode poorten (Tori) te lopen. Hier waren geen toeristen en was daarom eigenlijk wel bijzonder.

Na de tempels hadden we nog tijd over en zijn wij naar de (zwarte) markt bij de traintracks van Ueno geweest. Een grote markt waar je alles kunt kopen wat je kunt bedenken. De kraampjes bevinden zich onder de treinrails (de treinrails loopt hier hoog op palen) en hierdoor is het wel een behoorlijke herrie.

Op de terugweg zijn wij nog even naar Shibuya teruggegaan voor speciale tickets, namelijk Disney World Sea tickets!! Morgen gaan we naar Disney World Sea, een speciaal Disney park die niet is nagebouwd vanuit een bestaande versie. Tokio Disney World is namelijk nagebouwd van Parijs.

Spannend!!

Xxx

Cees en Pris

• 23 April 2014 - 13:20

Lily:

Wat een super gave dag weer! Kan zeker begrijpen dat jullie vermoeide voeten hebben...
    Doen jullie Micky morgen de groetjes van ons!
    Leuk die foto van jullie samen.

xx

• 23 April 2014 - 19:50

Jolanda:

Jullie doen veel. Ook leuk de foto's elke dag dan krijgen we een beetje een beeld.veel plezier bij disney morgen. De Japanners zullen het hier dan wel erg duur vinden. De dierentuin kost hier het dubbele! Dikke kus

• 23 April 2014 - 20:39

Lydia :

Wat een heerlijke reisverhalen, zo kunnen we idd lekker met jullie meegenieten ! Veel plezier in Disney morgen, xxxx

• 24 April 2014 - 07:24

Pip:

Mooie dag weer. Jullie zien een hoop! Prachtig die tempels... Geniet! Kus van oza.