Dag 6: Shinjuku - Reisverslag uit Shijōdōri, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 6: Shinjuku - Reisverslag uit Shijōdōri, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 6: Shinjuku

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

26 April 2014 | Japan, Shijōdōri

Konichiwa,

Vandaag zijn we naar Shinjuku (wijk in Tokio) geweest. Hier is het drukste station van de wereld. 'S ochtends staan hier werknemers mensen in de treinen te proppen omdat het zo druk is. Wij moesten dan ook staan in de trein erheen. Maar gelukkig was het niet zo druk als in de spits.

Vanaf het station zijn we naar the gouvernment building gegaan, een gebouw van 47 verdiepingen hoog (202 meter hoog) Bezoekers mogen naar het observatie platform op de 45 verdieping. Hier kon je uitkijken over een heel groot deel van Tokio. In de lift plopte je oren van de druk, maar het was wel heel gaaf.

Na deze ervaring op grote hoogte zijn we gaan winkelen in Shinjuku, althans dat was de bedoeling. Er waren overal eettentjes, gokhallen en zaakjes voor nachtelijke pleziertjes maar eigenlijk bijna geen winkels.

Uiteraard hebben wij onze buikjes weer heerlijk vol gegeten. Daarna besloten om weer naar de kamer te gaan, het was ondertussen ook al weer middag.

Op de terugweg naar het hotel hebben we even de snackafdeling van de buurtsuper geplunderd. Lekkere snacks (hopelijk, geen idee wat het allemaal is namelijk) voor de avond en voor de lange treinreis morgen naar Kyoto!

Xxx