Dag 9: Kyoto op z'n Hollands - Reisverslag uit Shijōdōri, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 9: Kyoto op z'n Hollands - Reisverslag uit Shijōdōri, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 9: Kyoto op z'n Hollands

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

28 April 2014 | Japan, Shijōdōri

Konwanwa!

Vandaag nog een dagje Kyoto, maar dit keer niet met de benenwagen maar met de fiets! Duurde even voordat we deze fietsverhuurtoko hadden gevonden (we stonden serieus op 50 meter afstand en drie mensen stuurde ons driemaal de verkeerde kant op..).

Eenmaal op de fiets een heel stuk noordelijk gefietst om Ninna-ji te bezoeken. Dit is een oud paleis en een ninja-tempel. Heel gaaf om te zien. Je moest overal weer je schoenen uit, terwijl het eigenlijk gewoon buiten was!! Toch maar op blote pootjes door het paleis gelopen, vooral het uitzicht en de tuin waren heel mooi. Er was ook van dat geharkte grind, met een patroon. Mocht je niet eens op lopen! XD

De ninja-tempel was vroeger een opleidingsgebouw voor ninja's. Het dateerde uit 866! Even een paar fotootjes gemaakt en toen ging het regenen..

Als echte bikkels doorgefietst naar Kinkaku, een gigantische gouden pagode temidden van een vijver. Je mocht er wel foto's van maken maar wel vanaf speciale plekken. Stond er een mannetje naar een plek te wijzen, hier moest je dan even heen en dan mocht je pas rechtdoor lopen..

Vervolgens weer onze bikes opgezocht om door de regen naar het station (in Zuid-Kyoto) te gaan. Hier hebben we weer plaatsen gereserveerd voor de bullettrain, ditmaal richting Osaka.

Onderweg hebben we ook nog een prachtige yakuta voor Pras gekocht (en uiteraard mogen alle dames zich bij thuiskomst ook even in deze zomerkimono hullen!).

Nu op de kamer met onze buikjes vol met sushi en allerlei snacks van Kyoto.

Xxx

• 28 April 2014 - 20:22

Lydia :

Lijkt me wel heel apart om daar op de fiets te zitten, in die drukte. Of is het daar niet druk ! Als jullie straks eenmaal thuis zijn willen jullie niet anders eten dan sushi !
    Veel plezier nog !! Ennevdie kimono gaan we natuurlijk wel passen, ha ha