Dag 8: Kyoto - Reisverslag uit Shijōdōri, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 8: Kyoto - Reisverslag uit Shijōdōri, Japan van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 8: Kyoto

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

28 April 2014 | Japan, Shijōdōri

Konwanwa!

Vandaag de eerste volle dag in Kyoto. Ons bed bestond uit matten op de stromattenvloer (tatami) en een pittenzak. Dit laatste was het kussen, heel apart. Pris heeft op een gegeven moment nog 4 matten eronder gelegd omdat slapen anders echt niet plezierig was. Cees vond het prima.

In de ochtend aan de wandel, op zoek naar een tentje om te ontbijten. Deze vonden we uiteindelijk een paar straten verder. Heerlijk toast gegeten en een specialiteit van het tentje. Iets met bladerdeeg en maplesyrup, erg lekker!

Vervolgens op weg gegaan naar Nijo castle, een groot gebouw waar de voormalig heerser van Japan verbleef. Inclusief nachtegaalvloeren en bladgoud. Heel mooi! Uiteraard mocht je niet fotograferen in het gebouw, maar goed, je bent toerist of je bent het niet.. Foto's gemaakt dus, stiekempjes.

Daarna in de tuinen van het kasteel gelopen. Het was erg warm, veel warmer dan in Tokio. Maar overal staan de welbekende vending machines voor de verfrissende vloeistoffen.

Na het kasteel op weg gegaan naar het Mangamuseum. Een museum met een gigantische collectie manga. Uiteraard ook nog even onszelf laten vastleggen door een mangakunstenares. Super tof! Je mocht ook alles in het museum aanraken en mee naar buiten nemen om te lezen. Iedereen nam echt stApels boeken mee (gewoon museumstukken dus!). Ook hele oude boeken mochten mee naar buiten en mocht je lezen, dat zou in Nederland niet kunnen. Iedereen zet het ook zelf weer netjes op zijn plekje terug, niks geen puinhopen en verkeerd geplaatste boeken! Van klein tot groot ruimde iedereen alles netjes op (wat zouden die mensen dan denken als ze in Nederland zijn?! Puinhoopvolk!)

Na het museumbezoek op zoek gegaan naar een sushitentje, helaas niet gevonden. Dus uiteindelijk maar Italiaans gegeten, daar zijn ze helemaal waus op hier. Hoewel ze een quattro formaggio hier niet maken met sterke kazen maar met onder andere monchou.. Zoete kaas dus! Heel apart (beetje verkr.. Van de pizza eigenlijk).

Na het diner naar het hotel vertrokken, waar we nu gaan genieten van 'the public Japanese bath'

Xxx

• 28 April 2014 - 06:48

Jolanda:

En weer een prachtige reisdag. Het slapen lijkt mij ook geen succes op zo'n mat. Soort kamperen en daar hou ik ook niet van. Julli zien wel heel veel, dat is leuk.
    Vrees wel dat Japanners ons een heel ongestructureerd volk vinden zonder respect voor alles.