Dag 3 - Reisverslag uit Tuscolano, Italië van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Tuscolano, Italië van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

19 Oktober 2014 | Italië, Tuscolano

Buongiorno!

Vandaag hetzelfde ochtendritueel als gisteren, 09.00 ontbijten en 10.00 richting de stad. Vandaag staat het oude Rome op het program.

Eerst een korte wandeling naar de bushalte, een busrit naar Subaugustus en met de metro naar Termini. Vanaf Termini lopend naar Fora Romana.

Bij Fora Romana hebben we een speciaal kaartje gekocht, met dit kaartje konden we naar 3 bezienswaardigheden in het oude Rome. Als eerste was het Fora Romana, met de ruïnes van vele tempels en herdenkplaatsen. Korte samenvatting van wat wij hebben gezien: stenen, afgebrokkelde stenen en gerenoveerde stenen. Sommige gebouwen waren nog redelijk intact, sommige waren niet meer dan een halve zuil en een hoopje stenen. Stiekem wel jammer dat het allemaal zo vervallen is. De gebouwen die nog heel waren, waren gigantisch groot en indrukwekkend.

Na het Fora Romana even een hapje gegeten bij ons oude vertrouwde cafetaria Napoleon. Deze keer waren we uiteraard wel voorbereid en hadden we contant geld mee.

Van Napoleon weer terug naar het oude Rome, naar het Colosseum. 50 meter hoog en 158 meter lang. Sommige stukken waren gerenoveerd, andere waren in oude stijl gelaten. In de bovenste rij raakten we elkaar een beetje kwijt, Daan en Liel waren opeens verdwenen!! Wij dachten al dat ze zich voor de leeuwen hadden geworpen, maar gelukkig.. ze stonden veilig aan de overkant van het Colosseum naar ons te zwaaien! Na enkele selfies en heel veel omgevingsfoto's vertrokken we naar de bussen.

Met de tram probeerden we naar het Pantheon te komen, helaas werden we ergens buiten het centrum uit de tram gegooid.. Opeens waren we bij een tramhalte, ergens in een buitenwijk van Rome. Gelukkig reden er nog een paar bussen en had Lily een mooie kaart bij zich. Uiteindelijk toch nog bij het Pantheon aangekomen.

Vlak voordat we bij het Pantheon waren liepen we langs een kerk. Wij dachten dat het wel even grappig zou zijn als we 'even' naar binnen zouden gaan. Bij het betreden van de kerk vielen onze monden open van verbazing. De kerk was prachtig, geweldige plafonds, veel goud en beelden, overal was wel wat te zien! De camera werd binnen no-time volgeschoten met foto's van plafonds, muren, beelden en schilderijen. We hebben ook nog kaarsjes aangestoken!

Na de kerk was het nog maar 50 meter naar het Pantheon. Nog geen twee minuten na het betreden van het gebouw werd er omgeroepen dat het ging sluiten, pfieuw net op tijd binnen dus. Snel een selfie met z'n vieren en een korte blik door de ruimte en we stonden weer buiten.

Voor het diner hadden we weer een goede deal. Bruchetta, pizza naar keuze en een drankje voor maar 10 eurootjes. De jongetjes namen er nog een fles wijn bij (dat was namelijk goedkoper dan 4 glazen wijn) dat maakte de prijs van het diner 55 euro. Geen geld voor een diner naast het Pantheon.

Nu op weg naar het hotel!

Buona notta!

• 19 Oktober 2014 - 22:06

Jolanda:

Het klinkt weer super als ik het zo lees. Veel te zien, lekker eten en mooi weer helemaal top. Nog veel plezier !

• 19 Oktober 2014 - 22:10

Lydia:

Geweldige stad lijkt mij, zou ik ook wel willen zien! Geniet er nog maar lekker van !