Dag 2 - Reisverslag uit Tuscolano, Italië van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Tuscolano, Italië van Priscilla Wolvers - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Priscilla

19 Oktober 2014 | Italië, Tuscolano

Buongiorno!

De eerste echte dag! Ontbijten om 9.00 en rond 10.00 vertrokken naar het centrum.

Eerst moesten we op zoek naar een winkeltje waar ze 7-dagenkaarten verkochten. Van de receptionist kregen we een kaartje waarop een adresje was omcirkeld, dus wij op weg. Helaas bleek deze winkel maar 3 van de benodigde kaarten op voorraad te hebben. Uiteindelijk 4 enkeltjes gekocht en naar Termini, een groot station, gereisd. Hier waren de benodigde kaarten wél aanwezig.

Van Termini naar Subaugusta met de metro. Als eerste bezochten we monumento a Vittorio Emanuelle. Een groot, wit, marmer gebouw dat symbool staat voor de grootsheid van Italië. Aan beide kanten van het gebouw zijn fonteinen geplaatst die de Adriatische zee en de Tireense zee verbeelden. In het midden, bovenop het gebouw, staat een gigantisch bronzen paard met ruiter. In de buik van het paard heeft de ontwerper met 11 andere gegeten.

Na deze bezichtiging zijn we gaan lunchen, bij cafetaria Napoleon. Aangezien we buiten zaten moesten we extra betalen.. Maar de broodjes waren heerlijk (behalve de aubergine, die zo taai was als een schoenzool). Het betalen was een beetje ingewikkeld, je kunt hier alleen maar contant betalen. De jongetjes moesten dus een pinautomaat zoeken terwijl de meisjes nog even bleven keuvelen.

Pris wilde graag naar de Trevi fontein, dus ging het gezelschap op weg naar de fontein van de muntjes. Helaas was de fontein leeggepompt vanwege renovaties.. We komen dus officieel nooit meer terug in Rome, want we konden geen muntje gooien met een wens. Als troost een ijsje gegeten bij een gellateria.

Op weg naar de metro kwamen we de fontein tegen die ook te zien is in de film Angels and demons (waar een kardinaal bijna werd verdronken door de badguy van de film). Hier hebben we alsnog een muntje over de schouder geworpen. (Pffff komen we hier gelukkig toch nog terug!)

Met de metro naar Santa Maria del Popolo. Een kerk die er vanaf de buitenkant niet heel bijzonder uitzag, maar van binnen wel erg mooi was. Op Piazza del Popolo was een hardloopwedstrijd bezig, van het plein dus niet veel kunnen zien. Op het plein staat een grote Obelisk uit Egypte, die oorspronkelijk was aangeschaft ter verfraaiing van het circus Maximus door keizer Augustus. De obelisk is uiteindelijk verplaatst naar dit plein, ten tijden van de plaatsing van de eerste guillotine in Rome.

Vervolgens met de benenwagen op weg naar Castel Sant' Angelo. Onderweg kwamen we een fontein tegen waar we even de pootjes hebben verkoeld, de buikjes gevoed en de beentjes laten rusten. Na deze pauze konden we weer 'vlammen' (Uitdrukking van Cees).

Vlak voordat we bij de Engelenburcht waren kwamen we langs een imposant gebouw, Pallazo di Giustizia, het gerechtsgebouw. Hier hebben we even snel foto's gemaakt, want we konden niet te veel tijd verliezen. We wilden namelijk foto's nemen van de zonsondergang, terwijl we bovenop de burcht stonden.

De toegangsbrug naar de Engelenburcht is versierd met grote engelenbeelden van Bernini. De burcht is bekend van de geheime gang naar het Vaticaan. Deze gang heeft paus Clemens VII kunnen ontkomen aan de troepen van Karel V. In de burcht herkenden de jongetjes vele elementen uit 'Assassins Creed Brotherhood'. Bart zou jaloers op ze zijn. Gelukkig zijn ze niet net als Ezio van muur naar muur gesprongen. De zonsondergang was prachtig, we zagen de zon zakken naast de Sint Pieter.

Aangezien de temperatuur ook 's avonds aangenaam was, konden we heerlijk buiten op een terrasje zitten. Ons diner was ultiem Italiaans, pasta's, gnocchi en pizza. Na het diner naar het hotel, lekker slapen.

Buona notte